فعال شدن تخته وایت برد برای کاربران در کلاس مجازی ادوب کانکت

در این بخش از آموزش به فعال شدن تخته وایت برد برای کاربران در کلاس مجازی ادوب کانکت برای سرورهای اشتراکی و اختصاصی می‌‏پردازیم.

 

 


یکی از مواردی که مدرسان در جست و جوی آن هستند که بتوانند راهی پیدا کنند برای حضور دانش آموزان پای تخته جهت پرسش و پاسخ‌‏های شفاهی.
در کلاس آنلاین نرم افزار ادوب کانکت پاد share به صورت پیش فرض در کلاس وجود دارد اگر در کلاس این پاد وجود نداشت کافیه از قسمت بالای صفحه روی قسمت share و به اشتراک گذاری جدید کلیک کرده تا پاد در کلاس برای شما به نمایش گذاشته شود.

فعال کردن پاد share در کلاس مجازی ادوب کانکت

بعد از فعال شدن پاد اشتراک گذاری کافیست روی فلش کنار تخته سفید و share-whiteboard را کلیک کنید تا تخته سفید برای شما فعال شد.

فعال شدن تخته سفید ادوب کانکت

برای نوشتن روی تخته می‌‏توانید از گزینه مداد در سمت چپ تخته استفاده کنید همچنین می‏‌توانید رنگ، نوع و اندازه قلم را تعیین کنید و امکان اتصال قلم نوری به کلاس آنلاین امکان پذیر می‌‏باشد.

اتصال قلم نوری به کلاس آنلاین ادوب کانکت

حال برای پاک کردن بعضی از نوشته‌‏ها روی تخته ابتدا باید گزینه‌ه‏ای که با کادر صورتی رنگ نشان داده شده کلیک کنید و بعد قسمتی از متن که می‏‌خواهید پاک کنید با موس به حالت انتخاب درآورید بعد از این کار گزینه سطل آشغال برای شما فعال می‏‌شود و شما می‏‌توانید بخشی از متن مورد نظر را پاک کنید.

پاک کردن متن تخته سفید در ادوب کانکت

برای اینکه بتوانید به همه کاربران اجازه دسترسی برای نوشتن روی تخته سفید را بدهید از قسمت فلش کنار نام کلاس آنلاین روی تنظیمات کلیک کنید.

تنظیمات تخته سفید کلاس آنلاین ادوب کانکت

در پنجره باز شده در منوی اشتراک گذاری تیک گزینه "دسترسی دادن به شرکت کنندگان" را فعال کنید و اگر شما تیک گزینه " به شرکت کنندگان اجازه دهید صادر کنند" را فعال کنید کاربران می‏‌توانند مطالب نوشته شده در تخته را دانلود کنند.

دسترسی دادن به شرکت کنندگان در تخته سفید ادوب کانکت

 
برای دسترسی دادن به یک کاربر باید موس را روی نام کاربر قرار دهید و گزینه فعال شدن تخته سفید (طراحی کنید) را کلیک کنید تا فقط همان یک نفر امکان نوشتن روی تخته سفید را داشته باشد.

دسترسی دادن به یک کاربر در تخته سفید ادوب کانکت