بهترین روش ارسال فایل در ادوب کانکت

یکی از ویژگی‏‌های نرم افزار ادوب کانکت اشتراک گزاری فایل است. در کلاس مجازی ادوب کانکت روش‏‌های مختلفی برای اشتراک گزاری فایل وجود دارد که در ادامه به بهترین روش ارسال فایل در سرور اشتراک و اختصاصی ادوب کانکت می‏‌پردازیم.

روش‌های ارسال فایل در ادوب کانکت

  1. اشتراک گزاری صفحه دسکتاپ

در اشتراک گزاری صفحه دسکتاپ شما می‌‏توانید صفحه کامپیوتر خود را با کاربران به اشتراک بگذارید. در این روش نیازی نیست در ادوبی کانکت فایلی بارگزاری شود کافیست روی گزینه share my screen کلیک کنید تا کاربران بتوانند صفحه کامپیوتر شمار را مشاهده کنند. اگر فایل شما ویدئویی باشد صدا منتقل نمی‌‏شود باید شما میکروفن خود را فعال کرده و به بلندگو سیستم نزدیک کنید تا صدا به کاربران منتقل شود. تنها ایرادی که این روش دارد مصرف زیاد اینترنت است. اگر اینترنت شما پایدار نیست و یا ضعیف است قطعا از این روش استفاده نکنید.

 

 

اشتراک گزاری صفحه دسکتاپ در ادوب کانکت

اشتراک گزاری صفحه دسکتاپ در ادوب کانکت

  1. بارگزاری فایل

    در این روش مدرس می‌تواند فایل خود را در کلاس آنلاین بارگزاری کند. اگر فایل شما برای بارگزاری مشکلی نداشته باشد و یا ارائه شما به صورت تئوری باشد این روش می‌تواند بهتر باشد. همچنین شما می‏‌توانید فایل‌های خود را از روز قبل در سامانه بارگزاری کنید و در هنگام شروع کلاس از قسمت بارگزاری فایل و share history به فایل دسترسی داشته باشید. پس از آپلود، فایل و یا ویدیو به اشتراک گذاشته شده پخش شده و برای همه‏ی کاربران قابل مشاهده است.در این روش کاربران فقط می‌توانند فایل را مشاهده کنند و امکان دانلود کردن فایل را ندارند. 

بارگزاری فایل در ادوب کانکت

  1. Share file

    در این روش طبق تصویر می‏‌توانید از قسمت پادها و files روی گزینه Add new file share کلیک کنید تا فایل‏‌های آموزشی خود را در پنجره قرار دهید. این روش بر خلاف روش دوم امکان دانلود را دارد ولی امکان مشاهده در محیط ادوب کانکت را ندارد.کاربر باید ابتدا فایل را دانلود کند سپس آن را در سیستم خود به صورت مجزا مشاهده کند.

Share file در ادوب کانکت

مقایسه هر سه روش:

مقایسه از نظر کیفیت:

در روش اول: کیفیت کاملا بستگی به اینترنت کاربر و مدرس دارد.
در روش دوم: فایل با همان کیفیتی که مدرس دانلود کرده است به اشتراک گذاشته می‏‌شود.
در روش سوم: فایل با همان کیفیتی که در پنجره share file قرار گرفته است کاربر می‏‌تواند آن را دانلود کند.

مقایسه از نظر سرعت اینترنت:
در روش اول کاملا بستگی به سرعت اینترنت دارد در صورت ضعیف بودن اینترنت کلاس با اختلالات زیادی مواجه می‌شود. روش دوم و سوم خیلی وابسته به سرعت اینترنت نیست. مخصوصا اگر روش دوم از قبل، فایل آموزشی در ادوب کانکت آپلود شده باشد.