خطاهای رایج ادوب کانکت در کلاس مجازی و راه حل آن ها (بخش اول)

ادوب کانکت یک نرم افزار کاربردی برای برگزاری کلاس آنلاین است با این حال ممکن است در هنگام کار کردن با این نرم افزار با خطاهای متفاوتی رو‌به‌رو شویم این خطاها بسته به نوع کاربری در موقعیت‌های مختلف رخ خواهند داد که در ادامه مطلب به انواع خطاهای رایج در کلاس مجازی و راه حل آنها می‌پردازیم.

 

 


ارورهای adobeconnect بخش اول

  

خطا Incorrect username or password چیست؟

در حین ورود به کلاس آنلاین و با وارد کردن اطلاعات اشتباه با این خطا مواجه خواهیم شد. معمولا این خطا زمانی رخ می‌دهد که افراد با نقش‌های مختلف و به طور هم زمان وارد کلاس مجازی می‌شوند. در این خطا کاربر با وارد کردن اطلاعات غلط با خطایی تحت عنوان "Incorrect username or password" مواجه خواهد شد. در صورت ورود نام کاربری و رمز عبور اشتباه به صورت مکرر حساب کاربری مربوطه مسدود خواهد شد. اولین راه عدم مشاهده این خطا، خود داری از تایپ دستی نام کاربری، کپی و بازنشانی نمودن آنها از اطلاعات کاربری ذخیره شده در سیستم است. در صورت عدم نتیجه گیری از راهکار کپی و بازنشانی، احتمالا مشکل ریشه در حافظه پنهان یا کش نرم افزار در نسخه اپلیکیشن دسکتاپ یا مرورگر دارد. لذا لازم است کش مرورگر، اپلیکیشن یا هردو پاکسازی شود. آموزش پاک کردن کش Cache مرورگر کروم
ضروری است بدانیم که کاربران میهمان جهت ورود به کلاس تنها می‌بایست نام خود را در بخش Guest وارد نمایند. در صورت ورود نام آن‌ها در بخش Registered User نیز این ارور دریافت خواهد شد. لذا توجه به اینکه چه کاربری این خطا را دریافت نموده نیز خالی از لطف نیست.

خطا The meeting has not yet started چیست؟

کاربران در حین ورود به کلاس آنلاین ممکن است با این متن رو‌به‌رو شوند.

The meeting has not yet started. You will be able to access the meeting once the host arrives. Please wait

کاربران در صورتی می‌توانند وارد کلاس مجازی شوند که استاد قبل از آنها در کلاس حضور داشته باشد اگر کاربران بخواهند قبل از ورود استاد، به کلاس وارد شود با این پیغام مواجه خواهند شد. مشاهده این پیغام توسط هاست یا میزبان کلاس به معنای فعال بودن حساب کاربری وی در یک مرورگر یا اپلیکیشن دیگر است. لذا نیاز است که از آنها خارج شده و Log out نماید. در صورت ادامه مشاهده این پیام پس از خروج وی از نرم افزار در تمامی نسخه‌های دیگر، نیاز به پاکسازی کش نرم افزار در تمامی نسخه‌های بهره گرفته در گذشته هستیم.

خطا Connecting چیست؟

اگر کاربر از نرم افزار ادوب کانکت برای ورود به کلاس استفاده نماید حین ورود ممکن است با خطا Connecting و اگر کاربر از طریق نسخه تحت وب وارد شود با خطا Preparing the room رو‌به‌رو می‌شود در هر دوی این حالت دیگر نرم افزار به حالت بعدی نخواهد رفت این خطا ممکن است از سوی سرور کلاس مجازی و یا از سوی کاربر باشد.

  • خطای Connecting از سمت کاربر

اگر خطای مذکور از سمت کابران باشد، آن‌ها می‌بایست از پایداری اینترنت خود اطمینان حاصل نمایند. سپس از تمامی بسترهای دیگر که در آنها از گذشته ورود کرده بودند (نظیر اپلیکیشن یا مرورگرها در تمامی دستگاه‌ها) خارج شوند و در صورت ادامه مشاهده این خطا حافظه کش تمامی بسترهای مورد استفاده را پاکسازی نماید.

  • خطای Connecting از سمت سرور

عمده دلایل بروز این خطا در سمت سرور عواملی نظیر پر شدن هارد یا سرور اشتراکی / اختصاصی، اعمال ظرفیت بیش از اندازه سرور، کرش‌های احتمالی سرور و ... می‌باشد. در این صورت برای رفع این خطا با پشتیبانی ادوب کانکت شرکت ارائه دهنده تماس بگیرید.